本文
外国人の皆様へのご案内(がいこくじんのみなさまへのごあんない)
For Foreign Nationals about the Kumamoto Prefecture Consumer Affairs Center
消費者(しょうひしゃ)トラブルで困(こま)ったときは、消費生活(しょうひせいかつ)センターに相談(そうだん)してください。
・相談(そうだん)は電話(でんわ)で受(う)け付(つ)けています。
・相談(そうだん)は、日本語(にほんご)の堪能(たんのう)な信頼(しんらい)できる通訳(つうやく)の方(かた)と一緒(いっしょ)に電話(でんわ)するか、来所(らいしょ)してください。
電話番号(でんわばんごう) 096‐383-0999
・相談(そうだん)は、月曜日(げつようび)から金曜日(きんようび)の午前(ごぜん)9時(じ)から午後(ごご)5時(じ)まで
土曜日(どようび)、日曜日(にちようび)、祝日(しゅくじつ)及(およ)び年末年始(ねんまつねんし)はお休(やす)みです。
If you have any problem about consumer affairs, please contact us.
・We accept consultations by phone.(only available in Japanese)
・If you can’t speak Japanese, please contact us with someone who can interpret for you.
Consultation phone number: 096-383-0999
Consultation hours: 9:00am – 5:00pm Monday through Friday
*Closed on Saturdays, Sundays, Holidays, and New Year’s Holidays
【その他(た)の相談窓口(そうだんまどぐち)】
・訪日観光客消費者ホットライン(Consumer Hotline for Tourists)
国民生活(こくみんせいかつ)センターが運営(うんえい)している、訪日観光客向け(ほうにちかんこうきゃくむけ)の電話(でんわ)による消費者相談窓口(しょうひしゃそうだんまどぐち)です。
The Consumer Hotline for Tourists offers telephone consultation that overseas visitors to Japan can use if they experience consumer issues while visiting Japan.
対応言語(たいおうげんご)/Available languages
English, Chinese, Korean, Thai, Vietnamese, French, Japanese